Sök produkt:

article

Inspiration till uteliv

Vi vill att fler ska ge sig ut i naturen

Att få fler att upptäcka friluftslivet har alltid varit en hjärtesak för Fjällräven. Kärleken till naturen var den gnista som la grunden till företaget och många av våra medarbetare tillbringar så mycket tid som möjligt ute i det fria. Vår förhoppning och ambition är att kommande generationer ska kunna njuta av naturen på samma sätt som vi gör idag.

Redan på 70-talet tog vi ut nyfikna nybörjare i naturen genom de så kallade ”Fjällräven-veckorna” i Riksgränsen i norra Lappland. Vi har under lång tid samarbetat med Svenska Turistföreningen och Friluftsfrämjandet för att få fler att upptäcka den svenska fjällvärlden.

Idag delar vi med oss av vår friluftskunskap i guider och filmer, och genom våra populära evenemang Fjällräven Classic och Fjällräven Polar som samlar deltagare från hela världen.

• Fjällräven Classic drogs igång 2005 med tanken att locka ut fler vandrare i fjällen under säkra former. Ett lika viktigt mål är att få fler att uppleva den storslagna miljön och inse kopplingen mellan natur och miljövård. Det 110 kilometer långa vandringsloppet genomförs i augusti och samlar varje år runt 2 000 deltagare.

• Fjällräven Polar är ett hundspannsäventyr långt norr om Polcirkeln. Här får varje år ett 20-tal "vanliga" människor, med vanliga jobb, en chans att lära sig om friluftsliv i extrem vintermiljö. För Fjällräven är det ett sätt att visa att vem som helst, med rätt utrustning och förberedelser, kan uppleva sitt livs stora äventyr.

För att få dina paket före julafton, beställ innan: 2015-12-17T15:00 Vi har förlängd returrätt till 15 januari 2016 för beställningar gjorda mellan 20 november - 31 december 2015