Sök produkt:

Frågor & Svar

Hur söker jag efter en produkt?

För att underlätta för dig har vi många olika alternativ för att filtrera och söka bland våra produkter. I navigeringsfältet längst upp på sidan kan du bläddra igenom kategorierna och sedan ange närmare vilken typ av produkt du söker. Du kan även välja att filtrera efter till exempel aktivitet och/eller färg.

Om du redan vet exakt vad du vill ha kan du använda vårt sökfält – skriv in texten så visas allt som har med sökningen att göra. När du har hittat vad du letar efter klickar du på "Lägg i varukorg" och fortsätter handla, eller följer instruktionerna på skärmen för att fylla i betalnings- och leveransinformation.

Måste jag ha ett konto hos er?

Nej, du behöver inte ha något konto för att handla hos Fjällräven. Men om du skapar ett konto kan du beställa utan att behöva fylla i din information varje gång du handlar hos oss. Du kan dessutom visa din orderhistorik och följa aktuella beställningar.

Har ni en storlekstabell?

Ja, vi vill aldrig skicka något som inte passar dig ordentligt. Ta en titt på vår storlekstabell som visas här och på vår produktsida för att se måtten – där finns all information du behöver för att hitta produkter som passar perfekt och ser fantastiska ut. Observera att storlekarna i den generella storlekstabellen är beräknade efter personens kroppsmått medan måtten som syns på varje produkts specifika måttabell är måtten på självaste plagget. 

Kan ni ge mig mer information om era produkter?

Vi försöker publicera så mycket användbar information som möjligt om alla våra produkter för att hjälpa dig hitta de produkter som passar dig bäst.

På produktsidan för varje produkt finns storlekar, en kort och en lång beskrivning, en materialbeskrivning, bilder, en produktfilm och relaterade filmer som bland annat beskriver materialet.

Om du har vidare frågor ska du inte tveka att kontakta kundtjänst, så att vi kan göra vårt bästa för att besvara dina frågor så snabbt och fullständigt som möjligt.

Jag har just gjort en beställning. Kan jag avbryta eller ändra den?

När din order har bekräftats kan du för närvarande inte ändra den innan den levereras. Det finns möjlighet att avbryta beställningen, men då måste du vara snabb.

Kontakta vår kundtjänst omedelbart, så gör de sitt bästa för att uppfylla din begäran. Vi kan dock inte lova att de kan avbryta leveransen om du redan har fått ett e-postmeddelande om att leveransen har skickats.

Mer information om att avbryta beställningar finns i vår Returpolicy. Om din beställning redan har skickats måste du skicka beställningen i retur till oss.

Hur ändrar jag min adress?

Om du redan har ett konto kan du ändra informationen genom att logga in på Mitt konto. Välj "Ändra adress". 

Jag har sett en annons för en produkt nyligen, men kan inte hitta den på webbplatsen?

Skriv bara namnet på produkten i sökrutan eller gå till den aktuella kategorin längst upp på startsidan, så kommer du direkt till rätt produkt.

Om du inte kan hitta produkten eller inte är helt säker på vad du letar efter kan du kontakta kundtjänst och berätta så mycket information du kommer ihåg, så ska vi försöka hitta den åt dig.

Jag får inte ert nyhetsbrev?

Om du inte får vårt nyhetsbrev kan du missa många spännande nyheter. Den vanligaste orsaken till detta är att ditt e-postprogram sorterar e-post från oss som skräppost och skickar den till skräppostmappen.

Du kan förhindra detta genom att lägga till newsletter@fjallraven.com i adressboken för ditt e-postprogram, så bör våra meddelanden komma fram.

Om du har gjort detta men fortfarande inte får nyhetsbrevet, kontrollerar du att du har angett rätt e-postadress när du registrerade dig hos oss. Logga in på Mitt konto eller kontakta kundtjänst, så ska vi försöka lösa saken åt dig.

Jag har allmänna problem med att komma åt eller köpa saker från er webbplats

Om du har allmänna problem rekommenderar vi att du skaffar de senaste uppdateringarna och patcharna till ditt operativsystem. För att din upplevelse på vår hemsida ska vara så tillfredställande som möjligt rekomenderar vi att regelbundet uppdatera din webbläsare till den senaste versionen. 

Om du fortfarande har problem med att använda webbplatsen kan du kontakta kundtjänst. Vi hjälper dig gärna.

För att hjälpa oss lösa problemet bör du ange så mycket som möjligt av följande information:

• Ditt operativsystem (t. ex. Windows XP, Mac OS 10.0)
• Webbläsare (Internet Explorer 7, Google Chrome)
• Vilken webbadress du vill nå (t. ex. http://www.google.com)
• Vilken tid problemet inträffade

Kopiera och klistra sedan in eventuella felmeddelanden som visas på skärmen i e-postmeddelandet.

Jag kan inte se filmerna

Om du inte kan se våra filmer kontrollerar du att du har Adobe Flash Player 9 eller en senare version installerat på datorn. Om du inte har det klickar du här (http://get.adobe.com/flashplayer) och följer instruktionerna för att installera programmet.

Om du fortfarande har problem efter att du installerat version 9 kontaktar du kundtjänst.

Jag har problem med min varukorg

Om produkter försvinner från varukorgen kan det bero på att du väljer bakåtknappen i webbläsaren i stället för någon av länkarna ”Fortsätt handla ...” på varukorgssidan.

Om du fortfarande har problem kan du försöka radera cookies på din dator. Normalt sett väljer du fliken Verktyg i din webbläsare om du vill rensa den här informationen.

Jag kan inte logga in på mitt konto

När du vill handla hos oss eller få åtkomst till ditt konto måste du logga in. Om du inte kommer ihåg ditt lösenord anger du din e-postadress i rutan ”Glömt lösenord?” på inloggningssidan, så skickar vi ett påminnelsemeddelande med ditt lösenord.

Du kan ändra lösenord, e-postadress eller annan information när som helst genom att logga in på Mitt konto.

Om du fortfarande har problem med att logga in eller har andra frågor kontaktar du kundtjänst.

Min betalning blev inte godkänd

En betalning kan avvisas av många olika anledningar.

Kontrollera din Fjällräven-kontoinformation för att säkerställa att kortinformationen, till exempel korttyp, giltighetsdatum, namn och fakturaadress, är samma som kortet har registrerats med.

Om problemet finns kvar kan du ange information för ett annat kort. Kontakta kundtjänst om problemet kvarstår. Där kan du få mer hjälp.

Jag har sett en produkt som inte längre verkar finnas i lager

En del av våra mest populära produkter tar slut väldigt snabbt, så du måste skynda dig innan de är borta. Vissa produkter ingår dock i det fasta sortimentet och fylls snabbt på igen.

Håll ett öga på butiken eller gå till butikskartan för att hitta en återförsäljare nära dig.

Går det att lämna tillbaka produkter jag har köpt online i Fjällräven-butiker?

Vi kan för tillfället inte ta emot produkter som har köps online i retur i våra butiker. Du kan läsa mer i vår returpolicy eller kontakta kundtjänst

Jag kan inte hitta mitt land under destinationer, kan jag beställa ändå?

För närvarande kan vi enbart skicka till de länder vi angett under destinationer men vi är under ständig utveckling så förhoppningsvis kan vi leverera till just DITT land inom en snar framtid.

Jag vill bli återförsäljare/distributör, var ska jag vända mig?

Ring vår växel på +46 (0)660 26 62 00, alternativt skicka oss ett meddelande till info@fjallraven.se så får du kontakt med säljansvarig för ditt land.

Jag kan inte beställa en produkt från er hemsida, kan jag beställa den ändå?

Om en produkt inte visas på vår hemsida innebär det att vi för närvarande tyvärr inte har den i lager och den går ej att beställa.

Jag vill jobba hos Fjällräven, hur söker jag jobb hos er?

Skriv en utförlig ansökan med CV och personligt brev, notera vilket land och vilken avdelning du vill jobba på så att din ansökan hamnar hos rätt person. Detta skickar du sedan till info@fjallraven.se

Använder ni produkter djurdelar (äkta päls, läder och dun) i era produkter?

Pälsen du finner på flera av våra vinterplagg är en syntetisk päls, vi använder oss INTE av äkta pälsar i några av våra produkter. Lädret vi använder är en restprodukt från matindustrin. Dunet kommer även det från matindustrin och plockas från döda gäss. Läs vidare om vårt djuransvar här så  finner ni mer om vår dun-, läder- och pälspolicy med mera.

Var producerar ni era produkter?

Vi har producenter på flera olika ställen i världen, samtliga har skrivit under och följer vår Uppförandekod (Code of Conduct). Producenterna har både annonserade och oannonserade besök av vårt kvalitetsteam som noggrant går igenom samtliga steg i produktionen så att våra produkter kan hålla den goda kvalité vi kräver. Om du har frågor om en specifik produkt är du välkommen att maila dem till customerservice@fjallraven.se.

Jag skulle vilja specialbeställa/måttbeställa en produkt, hur gör jag det?

Tyvärr kan vi för närvarande inte ta emot några specialbeställningar/måttbeställningar.

Kan jag beställa G1000-väv eller andra tyger från er?

Tyvärr har vi för närvarande inte några tyger till försäljning, men om du har ett plagg som du vill laga kan vi oftast erbjuda tygbitar till lagningslappar (med reservation för att vi har rätt tyg och färg tillgängligt).

Var har ni ert lager?

Vi har lager på flera ställen i världen för att försöka minimera transporterna, då vi har många återförsäljare runt om i Europa har vi lagt vårt Europeiska lager i Nederländerna.

Om en produkt är slut i lager, kan ni se vilka återförsäljare som har den?

Vi kan se vilka återförsäljare som har köpt in en produkt, men tyvärr inte vad de har kvar i lager. Skicka ett mail till customerservice@fjallraven.se så försöker vi hjälpa dig att hitta återförsäljare som du kan kontakta. 

Hur tvättar/impregnerar jag mitt Fjällräven-plagg?

Alla skötselråd du behöver för att sköta ditt plagg finner du på skötselrådslappen som sitter på insidan av produkten. Om det står att plagget ska tvättas hos en fackman så är det vår rekommendation (gäller främst dunplagg). För våra G1000-produkter är det impregnering med Greenland Wax som gäller. Impregnering till våra andra vattentäta produkter finner du hos välsorterade friluftsbutiker där de kan hjälpa dig att hitta rätt impregnering för din produkt.

Hur rengör jag min Kånken?

Du skall inte maskintvätta din Kånken eftersom det gör att materialet tappar sin styrsel. Rengör den istället med en mjuk borste och ljummet vatten.

Kan jag vaxa min Kånken?

Nej, eftersom Kånken inte är gjord i G-1000 utan i Vinylon F rekommenderas det inte.

Färgar min Kånken av sig?

Materialet kan innehålla ett visst överskott av färgpigment. För att undvika avfärgning rekommenderar vi att du sköljer ryggsäcken i ljummet vatten innan användning. Var försiktig när du bär din Kånken mot ljusa kläder.

För att få dina paket före julafton, beställ innan: 2015-12-17T15:00 Vi har förlängd returrätt till 15 januari 2016 för beställningar gjorda mellan 20 november - 31 december 2015