Sök produkt:

Returer


Vi har förlängd returrätt till 15 januari 2017 för beställningar gjorda mellan 22 november - 31 december 2016*

Oberoende av regler kring öppet köp och garanti, erbjuder vi våra kunder en förlängd returrätt nu i jultider: Beställningar som gjorts under perioden 22 november 2016 till 31 december 2016 kan returneras till och med midnatt den 15 januari 2017. Se nedan beskrivning för hur du går till väga.


Vi återbetalar alla oanvända produkter som återlämnas i sin originalförpackning samt med alla etiketter kvar inom 14 kalenderdagar från mottagandet av produkterna. Vi tar endast emot returer av varor som har inhandlats på en av Fjällrävens onlinebutiker. 

För att nyttja din ångerrätt kan du använda dig av vår ångerblankett online eller returnera dina varor enligt stegen nedan. Konsumentverket erbjuder också en ångerblankett som du även kan använda dig av. Den hittar du här.
 


 

Så här returnerar du din produkt:

1. Använd retursedeln som du fick i ditt Fjällräven-paket för att fylla i orsak till returen. Du gör det genom att använda siffrorna 1 till 8 med tillhörande anledning. 

2. Kontakta vår kundtjänst via e-post  (customerservice@fjallraven.se) eller telefon 08-545 186 88 för att få en förbetald fraktetikett. 

Ange namn, ordernummer, adress och telefonnummer när du kontaktar kundtjänst.

Notera att en fast avgift på SEK 59 kommer att debiteras för den förbetalda fraktetiketten.

3. Efter att du har kontaktat kundtjänst kommer du att motta en förbetald fraktsedel till den emailadressen du angav.

4. Packa varorna och retursedeln och eventuell bruksanvisning noga i en kartong. Du kan använda kartongen som varorna anlände i eller en annan kartong. 

5. Fraktetiketten, som du fått via e-post efter att du kontaktat kundtjänst, fäster du på utsidan av kartongen.

6. Låt en budfirma hämta paketet eller lämna in det till ditt närmsta postkontor eller en inlämningsplats.



Återbetalningsprocess:

Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Exempelvis: om det ursprungliga köpet gjordes med ett kreditkort sätter vi tillbaka summan på samma kort.  Återbetalning sker inom max 14 kalenderdagar från att vi har tagit emot din returnerade produkt.

Garanti

Vi erbjuder en garantiperiod på 3 år från inköpsdatum noterat på ditt kvitto. Observera att vi endast tar emot varor som köpts via vår hemsida. Varor inköpta i butik/via återförsäljare ska vid garantiärenden hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto.

Om du vill ta upp ett garantiärende på en vara inköpt via vår hemsida kontaktar du vår kundservice via e-post (customerservice@fjallraven.se) eller telefon 08-545 186 88.

 


 

Angående förlängd returrätt i jultider: 

* För att den förlängda returrätten ska gälla måste du returnera din beställning innan midnatt den 15 januari 2017.

Vi återbetalar alla produkter helt inom 14 kalenderdagar från mottagandet, förutsatt att de är oanvända och inte skadade. Vi återbetalar dig inköpspriset och leveranskostnaden som du redan har betalt, men inte returkostnaden. Notera att den förlängda returrätten inte på något sätt påverkar dina konsumenträttigheter i övrigt.

För att få dina paket före julafton, beställ innan: 2015-12-17T15:00 Vi har förlängd returrätt till 15 januari 2016 för beställningar gjorda mellan 20 november - 31 december 2015