Sök produkt:

Returer


Vi har förlängd returrätt till 31 januari 2018 för beställningar gjorda mellan 23 november - 31 december 2017*

Oberoende av regler kring öppet köp och garanti, erbjuder vi våra kunder en förlängd returrätt nu i jultider: Beställningar som gjorts under perioden 23 november 2017 till 31 december 2017 kan returneras till och med midnatt den 31 januari 2018. Se nedan beskrivning för hur du går till väga.



Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från dagen du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Avdraget avgörs från fall till fall.

För att nyttja din ångerrätt kan du använda dig av vår ångerblankett online eller returnera dina varor enligt stegen nedan. Konsumentverket erbjuder också en ångerblankett som du även kan använda dig av. Den hittar du här.
 



Så här returnerar du din produkt:

1. Använd retursedeln som du fick i ditt Fjällräven-paket för att fylla i orsak till returen. Du gör det genom att använda siffrorna 1 till 8 med tillhörande anledning. 

2. Kontakta vår kundtjänst via e-post  (customerservice@fjallraven.se) eller telefon 08-545 186 88 för att få en förbetald fraktetikett. 

Ange namn, ordernummer, adress och telefonnummer när du kontaktar kundtjänst.

Notera att en fast avgift på SEK 59 kommer att debiteras för den förbetalda fraktetiketten.

3. Efter att du har kontaktat kundtjänst kommer du att motta en förbetald fraktsedel till den emailadressen du angav.

4. Packa varorna och retursedeln och eventuell bruksanvisning noga i en kartong. Du kan använda kartongen som varorna anlände i eller en annan kartong. 

5. Fraktetiketten, som du fått via e-post efter att du kontaktat kundtjänst, fäster du på utsidan av kartongen.

6. Låt en budfirma hämta paketet eller lämna in det till ditt närmsta postkontor eller en inlämningsplats.



Återbetalningsprocess:

Vi kommer att använda oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning. Exempelvis: om det ursprungliga köpet gjordes med ett kreditkort sätter vi tillbaka summan på samma kort.  Återbetalning sker inom max 14 kalenderdagar från att vi har tagit emot din returnerade produkt.

Garanti

Vi erbjuder en garantiperiod på 3 år från inköpsdatum noterat på ditt kvitto. Observera att vi endast tar emot varor som köpts via vår hemsida. Varor inköpta i butik/via återförsäljare ska vid garantiärenden hanteras av respektive inköpsställe som står angivet på ditt kvitto.

Om du vill ta upp ett garantiärende på en vara inköpt via vår hemsida kontaktar du vår kundservice via e-post (customerservice@fjallraven.se) eller telefon 08-545 186 88.

 


 

Angående förlängd returrätt i jultider: 

* För att den förlängda returrätten ska gälla måste du returnera din beställning innan midnatt den 31 januari 2018. Vi betalar tillbaka pengarna du betalt för varan, men du får själv betala fraktkostnaderna både för köpet och för returen. Pengarna betalas tillbaka inom 14 dagar från det att produkten/produkterna returnerats oanvända och i originalförpackning. Notera att den förlängda returrätten inte på något sätt påverkar dina konsumenträttigheter i övrigt.

För att få dina paket före julafton, beställ innan: 2015-12-17T15:00 Vi har förlängd returrätt till 15 januari 2016 för beställningar gjorda mellan 20 november - 31 december 2015